LeveLappi-projektin tavoite on edistää pelialan liiketoimintaa Lapissa. Uusien pelibisnesopintojen kehittäminen ja pilotointi jo olemassa olevien kesäpeliopintojen kylkeen on toimenpiteistä merkittävin, mutta projektissa tehdään myös muuta.

Helmikuun lopussa, pohjoisen hiihtolomaviikon alla, alkaa yleisölle avointen pelialan tapahtumien sarja, “LeveLappi Afternoon XP Farm”. Nimensä mukaisesti sarjan tilaisuudet ajoittuvat iltapäiviin, joissa kartutetaan osaamista vaihtelevista pelikehityksen ja pelialan liiketoiminnan aiheista. Tilaisuudet voivat olla esimerkiksi luentoja, seminaareja tai työpajoja.

Ensimmäisessä tapahtumassa on itse asiassa kaksi tapahtumaa, peräkkäisinä päivinä. Näiden iltapäivien myötä saat aimo annoksen tietoa indie-pelikehittämisestä ja pelisuunnittelusta, jota pääset myös tekemään toisen päivän työpajassa. Mukana on pari kotimaista pelikehittäjää sekä maailmanluokan pelisuunnittelija ja pelitutkija.

Kehotamme ilmoittautumaan tilaisuuksiin ennakkoon. Ilmoittaudu tästä!

Miniseminaari

Tiistai 27.2.2024 klo 12-17
Esko ja Asko -sali, F-rakennus, Lapin yliopisto, Yliopistonkatu 8
Luentosali on yliopiston F-talon pääaulasta sisään tultaessa heti oikealla puolella.

IGDA Rovaniemi hub -tapaaminen

Seminaarin jälkeen jatketaan iltaa IGDA Rovaniemi hubin tapaamisessa Rock Ravintola Grandessa klo 18 alkaen. Ota halutessasi oma peli mukaasi esiteltäväksi ja kommentoitavaksi!

Pelisuunnittelutyöpaja

Keskiviikko 28.2.2024 klo 12-17
Showroom, A-rakennus, Lapin Ammattikorkeakoulu, Jokiväylä 11
Sisäänkäynti Showroomiin löytyy ruskean neliskanttisen A-talon ja valkoisen CB2-talon välisestä lasikäytävästä vasemmalta.

Eric Zimmerman: Balancing complex systems

“The workshop focuses on the challenges of designing and balancing complex systems that are part of
contemporary game design. It combines a case study lecture with hands-on design exercises. Although
the exercises are based on tabletop games, they are designed to be highly relevant to digital game
design. The content of the workshop focuses on the challenges of giving players meaningful choices
and designing and balancing heterogeneous complex systems. The emphasis is on how designers
need to invent their own methodologies in order to solve difficult problems.”